Mar 9, 2013

RAIN

Kiša, ona kasna zimska. Sprala je tragove hladnog godisnjeg doba. Uhodavamo sa njom u proleće mada prognostičari kažu da će baba-Marta jos jednom pokazati svoje zube. To se od nje uvek i očekuje. Ne potresam se mnogo oko toga. Neka radi svako šta treba. Neka bude kako mora biti. To isto važi i za ljude. Samo, daleko su ove reči od praktičnog. Ništa ili skoro, i niko tako reći, ne radi šta treba. A i nismo ni na pravom mestu. Možda zato. Ili smo sa pogrešnim ljudima okruženi, pa smo sputani? Nešto sigurno jeste razlog. Možda i mi sami, samo to ćemo teško priznati...nit' sebi a ni drugima.
Svi smo pametni u tuđem životu, da citiram jednu prijateljicu. Kaže ona to meni ponekad, kada priča sa mnom, savetuje me. Ja je pustim, zato sto me voli i želi mi samo i ništa drugo, do dobro. Kad postane svesna šta mi je sve rekla (a ja i sama sve to znam) onda mi ona kaze tu svoju čuvenu rečenicu. I ko zna koliko puta ću je jos čuti. Ne smeta mi, slušam je jer između ostalog uvek nešto novo i naučim.
A vi, razmišljate li o onome šta govorite da ne kazem pametujete? Ili samo pustite niz vodu reci, pa gde završe? U još dubljoj reci ili plićaku... Ja se preispitujem često i nekada shvatim da sam bila oštra, možda ishitrena. Ali, naučila sam sebe da korigujem za šta treba vremena kao i napora. Dobro, i ponos da se dovede u red. To je nekad najteži zadatak.
Kažu - jezik brži od pameti. I tačno je to. Brblja i šta ne treba i kad ne treba. Ne dopusti mozgu da prefiltrira podatak, nego, bup - istrči pred rudu. A posle, posle možda bude kasno. Ne možes povući izgovorene reči. Zato, s'vremena na vreme malo operite jezik, dok nije napravio neku "štetu". Kao kiša koja spira razne tragove tako i jezik istuširajte pre "upotrebe" i mnoge stvari će biti na mestu. Tačnije, neke reči neće biti izgovorene, što je i dobro, jer brzopleti nije bio u akciji. Ako treba, nekada izađite na kišu. Gledajte u nebo, u te oblake što plaču. Pokisnite...možda vam se razbistri u glavi... Samo ne dozvolite da kažete nešto zbog čega ćete se kasnije kajati. Jezik, taj maleni đavolak kojeg treba držati pod kontrolom. Ako treba, zinite na kiši, da ga opere, ponekad.
Kiše...znaju biti i korisne.

No comments: